4 / 2 / 1390برچسب:ساخت هتل 15 طبقه در 6 روز , :: :: نويسنده :
خبر ساخت هتل 15 طبقه در چین رسانه های جهان را که به پوشش اخبار اجلاس اقتصادی گروه 20 مشغول بودند را تحت تاثیر قرار داد. http://www.tabnak.ir/fa/news/130551/ساخت-هتل-15-طبقه-در-6-روز-+-فیلم-و-عکس
3 / 2 / 1390برچسب:بررسی رفتار الیاف و تاثیر آن در كنترل ترک هاى بتن, :: :: نويسنده :
بتن از سه عنصر اصلى شن و ماسه و سیمان تشکیل شده است که در آن شن و ماسه توسط سیمان به یکدیگر چسبانده می شوند.این ماده ساختمانی داراى مزایا و معایبی است که کاربرد ان را در مواردى لازم و مفید و در موارد دیگر غیر ممکن یا مضر می سازد. از جمله معایب بتن مقاومت کششی بسیار ناچیز آن می باشد که این رفتار ترد و شکننده موجب شکست ناگهانی و فروریختن سازه های بتنی در هنگام زلزله می گردد. مشکل ترد بودن بتن را مى توان با مسلح کردن آن توسط آرماتور هاى فولادى در جهت نیروهای کششى برطرف نمود. اما در موارد متعددی جهت این نیرو های کششی به طور دقیق معلوم نمی باشد. از طرفى در بتن تازه به دلیل جمع شدگی ابعاد بتن تغییر پیدا کرده و ترک هایی به وجود می آیند که نتایج این ترک ها در بتن سبب افزایش نفوذپذیرى، از بین رفتن سطح بتن، خوردگی آرماتورها و کاهش خواص مکانیکی می باشد.
یکی از راه حل های مناسب براى مقابله با این مشکلات استفاده از مقادیر کم الیاف به منظور کنترل رشد ترک وافزایش مقاومت کششى بتن می باشد. کاربرد الیاف بطور فراگیر از اوایل سال1960در کشور هاى صنعتی پیشرفته آغاز شده ودر طی این 4 دهه جنس و شکل الیاف و نحوه ساخت بتن الیافی بهبود یافته و کاربرد ان نیز فزونی یافته است.شاهد تاریخی این فناورى کاربرد کاهگل در ساختمان ها می باشد.در واقع بتن الیافی نوع پیشرفته این تکنولوژی می باشد که الیاف طبیعی و مصنوعى جدید، جانشین کاه و سیمان جانشین گل به کار رفته در کاهگل شده است. الیاف به کار رفته در بتن به جنس های مختلفی نظیر شیشه ، فولاد، کربن، پلی پروپیلن، کولار و غیره تولید می شوند که در این میان الیاف فولادی دارای مزایایی نسبت به سایر انواع می باشد که از جمله این موارد : 2- بالاترین افزایش را در مقاومت و شکل پذیری بتن ایجاد می کنند. 3- به اشکال ظاهری گوناگون جهت بهبود رفتار بتن قابل ساخت هستند. 4 - اختلاط آنها با دیگر مواد بتن بسهولت انجام پذیر است.
1 / 2 / 1390برچسب:موزه گوگنهایم در بیلبائو, :: :: نويسنده :
فرهنگهای ساختمانسازی شامل تمام مؤسسات عمومی و فردی است که با آنها سر و کار داشته و به نوعی بر شکل ساختار آنها تأثیر میگذارند. موزه جدید «گوگنهایم» در اسپانیا به صورتی وسیع و گسترده مورد تحسین منتقدان معماری قرار گرفته و به عنوان سازهای منحصر بفرد که اوج خلاقیت معماری در آن به کار رفته، شناخته شده است. این سازه نشان دهنده این است که در آخر قرن بیستم بالاخره سازه ارزشمندی ساخته شد. این موزه با ظرافت خاص و به یاری خلاقیت بکار رفته در آن، به دنیای اطرافش مرتبط است.
این موزه مثالی برای استراتژی اقتصادی امروزی است که شهرهای صنعتی قدیمی مثل «بیل بائو» برای همگن ساختن خود با قوانین جدید فرهنگی، طراحی شدند. در واقع این عملکرد بخشی از روند سیاسی در جوامع محلی مانند «باسکیوس»، تلاش میکنند از هویت خودشاندر اروپا که سنتها و قوانین ملی در آن به سرعت ناپدید میشوند، دفاع کنند. این کار به طراحی و تکنولوژی کامپیوتر بستگی دارد. مؤسسههایی مانند «گوگنهایم» و «گتی» با ارتباط بر قرار کردن به دنیای اینترنتی تجاری، هنر را به صنعتی تجاری تبدیل کردهاند. معماران هم عصر ما، مثل آرشیتکتهای زمان گذشته برای مفهوم و نماد معماری بیش از خود حرفه معماری اهمیت قائل میشوند. این مفاهیم بر ساختار محتوایی ساختمانها و نحوه اداره و رهبری پروژه تأثیر گذاشته و نشانههای فرهنگ ساختمانهای امروزی ما را تشکیل میدهند. مفاهیم مذکور شامل مؤسسات سیاسی، مشتریان، بانکها، مقاطعهکاران ، پیش بینیکنندگان ارزش ساختمانها، ارزش و قیمت املاک، کارکنان ساختمانها، تجار واحدهای مسکونی، توسعهدهندگان، شرکتهای بیمه و سایر مؤسسات هستند. همچنین کاربران ساختمانها، معماران، مهندسان، شرکتهای مشاور، منتفذان معماری و فرهنگی و حتی مدارس معماری هم در این گروه قرار میگیرند. به عبارت دیگر فرهنگهای ساختمانسازی شامل تمام مؤسسات عمومی و فردی است که با آنها سر و کار داشته و به نوعی بر شکل ساختار آنها تأثیر میگذارند. بسیاری از معماران از این مفاهیم تأثیر گذار در کارهایشان در راههای مشخص و معینی استفاده کرده واستادان معماری وقت خود را مخلصانه در این کار صرف میکنند. مسئله کاملاً واضح این است که پیچیدگی معماری ساختمانهای جدید در دنیای امروزی، به اندازه مؤسسهای که در آن قرار داشته و تصویری که هنرمند خلاق در ذهن مردم بوجود آورده بستگی دارد. در این حال بسیاری از معماران به اهمیت تشریک مساعی و گردآوری نقطه نظرهای مختلف در حل مشکلات پی بردهاند.
در پایان میتوان گفت که هدف از این مقاله، حضور معماران ساختمانها در فحوای کلام است. عقیده دستاندرکاران مجله «آرکیتکچر ویک» بر این است که داشتن چنین دید مؤثری نه تنها تمرینی هم عصر با ماست بلکه به ما نشان میدهد چگونه چنین آزمایشی میتواند نقش مؤثری در پیشرفت و درک شهرهایی داشته باشد که این هزاران فعالیت مستقل توسط مردم را تحت پوشش قرار داده و ممکن است پیشرفت کنند. ادامه مطلب ...
29 / 1 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم
28 / 1 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم
مبنای اجراء یک دکوراسیون در محیط بیشتر از آنکه حاصل یک سبک مدل و یا الگوی خاصی باشد بایست زاییده یک تفکر باشد . تفکری که به دنبال اهدافی در محیط اطرافمان باشد که بیش از یک کپی برادری ناقص از یک طرح باشد . ممکن است در یک طرح قسمتی از دکور زیبایی خاصی داشته باشد اما نباید فراموش کرد که عمده جذابیت یک طرح کامل و زیبا بدلیل عناصری است که همگی با هم یک طرح را و یا سبک را بوجود میاورند . اینکه ما بخواهیم با دیدن چند طرح و تلفیقی نا آگاهانه از آنها به طرحی برسیم که هیچ هماهنگی و یکپارچه گی بین عناصر آن دیگر وجود نداشته باشدکاری نادرست است . زیرا یکی از مهمترین خصوصیت یک طرح خوب را برای چه دکوراسیون داخلی و یا دکوراسیون خارجی باید در همخوانی اجزاء آن دکوراسیون و طرح جستجو کرد . تنها یک دکوراسیون با وحدت کامل است که میتواند معنی زیبایی . شکوه و آرامش و یا آنچه هر کس از محیط پیرامونش انتظار دارد را منتقل کند . شاییدکسی دوست دارد در محیطی زندگی کند که به او احساس آرامش بدهد و یا او را به هیجان بیاورد و یا اینکه به او احساس امنیت . شادی . تمرکز دهد شاید باید در محیطی نوعی دکوراسیونی داشته باشیم که افراد در آن احساس بزرگی و شکوه کنند و یا شگفت زده شوند و یا حتی میتوان آنها را سر شوق آورد تا بهتر خرید کنند و یا حتی میتوان با یک دکور افراد را به اشتها آورد . و ..........این همه تنها زمانی اتفاق میافتد که یک طراح در یک دکوراسیون به دنبال تفکری خاص باشد . و با دیدگاهی مناسب کارکرد و نوع انتظار خارج از گیر و دار هر سبک و مدلی در هر طرح خلاقیت را همچون خون در رگهای طرح خود به جریان بیاندازد که به دنبال تفکری خاص در دکوراسیون باشد . اینکه چه تفکری را بر فضا حاکم میکنیم تنها هنر یک طراح است . اینکه چگونه عناصر و متریالها را با هم تلفیق کنیم تا همه آنچه را که نیاز داریم داشته باشیم نکته ایست که ما را از سبک های و مدلها عبور میدهد و طرح های نو زاییده این نوع از تفکر است که ما به آن تفکر دکوراسیون میگوییم .
برگرفته از وبلاگ http://3dmax24.blogfa.com
27 / 1 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم
خانه Klein Bottle با طراحی خارق العاده و غیر معمول بوسیله مهندس معماری بنام Mcbride Charles Ryan طراحی شده . این خانه در جشنواره جهانی معماری در سال ۲۰۰۹ موفق شد با نظر هیات داوران جایزه سال را کسب کند . این اقامتگاه زیبا و پر ابهت در منطقه Rye در استرالیا در محیطی با طبیعت منحصر به فرد و زیبا ساخته شده است . پیچیدگی معماری این بنا با زاویه هایی که بوسلیه کامپیوتر طراحی شده اند طرحی جالب و خاص به این بنا داده اند . همچنین طراحی داخلی در قالب و فرمی از فضای خارجی احساسی ازیک فضای مدرن و با ظرافتهایی خاص را تدائی میکند .
26 / 1 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم
گاهی اتفاق می افته که آدم از درد مشغله ها و گرفتاری ها آرزوی یک تنهایی یا یک گوشه دنج و راهت می کنه! دور از همه دور از هیاهو و آرامش و آسایش! شاید شما هم گاهی از همین حالت استقبال کردید. این پایین شما یه خونه ایی رو می بینید که شاید بتونه به این آرزوی شما حقیقتی زیبا ببخشه! خونه ایی که 20 متر مربع باشه توش آشپزخونه، حموم و سرویس، فضای خواب و قفسه های کتاب و نشیمن مخصوص به خود!
برگرفته از سایت www.3dmax24.blogfa.com
25 / 1 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم
ادامه مطلب ...
21 / 1 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم
مقاومت بتن در برابر فشار بالاست ولی در مقابل كشش ضعیف است. ایجاد پیش فشردگی در بتن با كابلهای فولادی باعث ميگردد بتن همواره در تنش فشاری باقی بماند و در نتیجه میزان باربری آن افزایش خواهد یافت. چون كابلها در حالت فشرده قرار دارند و نیروی کششی را به نیروی فشاری تبدیل ميكنند و هیچ ضعفی در مقطع بتن ایجاد نميكنند و بتن فقط تحت بارهای بسیار زیاد به كشش ميافتد و ترك نميخورد.
20 / 1 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم
تكنولوژی بتن الیافی نمونه دیگری از كاربرد كامپوزیت ها به عنوان یك فن آوری نوین در صنعت ساخت و ساز می باشد. بدین منظور مطلب حاضر سعی در معرفی این تکنولوژی خواهد داشت.
|